Jakie wady i zalety mają tuleje poliuretanowe
Jednym z najważniejszych podzespołów we wszystkich samochodach jest zawieszenie, to ono właśnie jest odpowiedzialne za bezpieczeństwo i komfort w czasie jazdy. Zawieszenie samochodu składa się z wielu różnych elementów, w tym również z gumowo-stalowych tulei, których zadaniem jest tłumienie drgań. Taka gumowo-stalowa konstrukcja najczęściej jest używana, i przy zwykłej jeździe w zupełności się sprawdza. Ale jeśli ktoś zamierza wycisnąć nieco więcej z posiadanego auta, to zastanowić się może nad wymienieniem tych części. Coraz popularniejsze stają się obecnie tuleje zawieszeń wykonane z wytrzymałego i mocnego tworzywa sztucznego. W pierwszej chwili wydawać się to może nieporozumieniem, bo przy terenowej lub sportowej jeździe przeciążenia są przecież ogromne. Ale akurat poliuretan doskonale się w takiej roli sprawdza, ponieważ jest bardzo wytrzymały i odporny na drgania. W praktyce jest dużo wytrzymalszy od gumy, jaka w ekstremalnych warunkach czasami pęka, co będzie miało duży wpływ na jazdę. Kierowcy wyścigowi doceniają takie tuleje również za znacznie więcej stabilności przy prowadzeniu, co w ostatecznym podsumowaniu może się przełożyć na sukces lub porażkę. Jednak żeby te elementy spełniały swoje zadanie, to muszą być bardzo dokładnie dopasowane, bez żadnego luzu między elementami. Dlatego też bardzo ważne jest, aby producent poliuretanowych tulei wykonał je precyzyjnie i dokładnie. To będzie miało oczywiście przełożenie na ceny, bowiem za tego typu tuleje trzeba zapłacić więcej niż za gumowe.

+Tekst Sponsorowany+

Comments are closed.